Algemene voorwaarden

algemene_voorwaarden.pdf

Definities

  • Verkoper: natuurlijke of rechtspersoon en eigenaar van de webwinkel
  • Koper: de consument die een product koopt via de webwinkel van de verkoper.
  • Partijen: verkoper en koper samen.
  • Overeenkomst: de koopovereenkomst die ontstaat wanneer de koper een product bij verkoper koopt.
  • Aanbod: de aanbiedingen van producten in de webwinkel.
  • Producten: zaken die door de verkoper worden aangeboden.
  • Webwinkel/website: grafiekbotaniek.nl

Identiteit van de verkoper:

Studio Knikker
Alberdingk Thijmlaan 59
2061LT Bloemendaal

kvk nr: 34311736

Artikel 1: Toepasselijkheid Algemene voorwaarden

  1. Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle aanbiedingen van producten en de tot stand gekomen overeenkomsten via de webwinkel.
  2. Voordat de overeenkomst via de webwinkel wordt gesloten, wordt de tekst van deze algemene voorwaarden aan de koper beschikbaar gesteld en is op de website online in te zien.
  3. De algemene voorwaarden zijn naast genoemde beschikbaarheid in artikel 1, lid 2, op de website ook in pdf formaat te downloaden met daarin opgenomen de actuele datum van downloaden.
  4. Afwijken van deze algemene voorwaarden kan alleen als partijen dit duidelijk en schriftelijk zijn overeengekomen.

Arikel 2: Het aanbod

  1. De aanbiedingen van verkoper zijn vrijblijvend. Verkoper is gerechtigd het aanbod te wijzigen en aan te passen.
  2. In het aanbod staat een goede omschrijving van het product zodat koper een duidelijk beeld kan krijgen en een weloverwogen keuze kan maken. De afbeeldingen van de producten zijn zo natuurgetrouw mogelijk. Kennelijke fouten of kennelijke vergissingen in het aanbod zijn niet bindend.
  3. De informatie bij het aanbod in de vorm de van een omschrijving, specificaties en afbeeldingen zijn indicatief. Deze kunnen geen aanleiding zijn tot schadevergoeding of ontbinding van de overeenkomst.
  4. Ondanks dat afbeeldingen waarheidsgetrouw zijn, kan verkoper het overeenkomen van de exacte kleurweergave met de werkelijke kleuren niet garanderen.(Mede omdat de kleurweergave afhangt van de instellingen van het computerscherm waarop de afbeelding wordt bekeken.)
  5. Een aanbod bevat informatie dat duidelijk maakt wat de rechten en verplichten zijn als het aanbod wordt aanvaard. In het bijzonder is te noemen:
    • Prijs inclusief BTW
    • Kosten van verzending
    • Wijze van verzending
    • Wijze van betaling
    • Herroepingsrecht
    • Algemene voorwaarden

Artikel 3: De overeenkomst

  1. De overeenkomst wordt gesloten, onder voorbehoud van het bepaalde in lid 4 ,wanneer koper het volledige aankoopproces heeft doorlopen. Hierbij gaat het om het aanvaarden van de algemene voorwaarden doormiddel van het aanvinken van een select box, het invoeren van het verzendadres en het factuuradres en vervolgens het verrichten van de betaling via Mollie payments en Ideal.
  2. Bij het aanvaarden van het aanbod stuurt verkoper een bevestiging naar het email adres van koper. Zolang deze bevestiging niet is verstuurd kan koper de overeenkomst nog ontbinden.
  3. Koper zorgt voor een veilige webomgeving bij het stuiten van de overeenkomt.
  4. Een overeenkomst wordt aangegaan onder de opschortende voorwaarde dat er voldoende voorraad is van het betreffende product.

Artikel 4: Herroepingsrecht

  1. Bij aankoop van een product kan koper zonder opgave van redenen de overeenkomt ontbinden gedurende 14 dagen. Deze bedenktijd gaat in op het moment dat koper het product ontvangt op het verzendadres die koper heeft opgegeven.
  2. Als koper bedenktijd nodig heeft gaat koper zorgvuldig om met het product en de verpakking. Als koper besluit het product terug te sturen zorgt koper dat het product met alle geleverde toebehoren op een zodanige wijze verpakt wordt dat beschadiging tijdens verzending wordt voorkomen.
  3. Wil koper gebruik maken van het herroepingsrecht dan is deze verplicht dit binnen 14 dagen na ontvangst van het product aan verkoper door te geven via: info@grafiekbotaniek.nl. Nadat koper dit kenbaar heeft gemaakt, heeft koper 14 dagen de tijd om het product retour te sturen.
  4. De koop is een feit als koper gedurende in lid 2 en 3 genoemde termijnen niet kenbaar heeft gemaakt dat deze gebruik wil maken van het herroepingsrecht respectievelijk het product niet heeft geretourneerd.
  5. Van het herroepingsrecht zijn de producten uitgesloten die gepersonaliseerd zijn of speciaal in opdracht zijn gemaakt.

Artikel 5: Kosten in geval van herroeping

  1. Bij gebruikmaking van het herroepingsrecht door koper zijn de kosten van terugzending voor rekening van koper.
  2. Na herroeping en het weer in ontvangst hebben gekregen van het geretourneerde product zal verkoper zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen, het betaalde bedrag overmaken naar de rekening die koper heeft gebruikt voor de aankoop.
  3. Koper is aansprakelijk voor de waardevermindering als het product beschadigd is omdat koper er onzorgvuldig mee is omgegaan.

Artikel 6: Prijs

  1. Alle prijzen door verkoper aangeboden producten zijn inclusief BTW
  2. Alle prijzen van de producten op de website zijn onder voorbehoud van ´zet of drukfouten ´. In geval van een foutieve prijs is verkoper niet verplicht het product volgens deze prijs te leveren.

Artikel 7: Conformiteit en garantie

  1. Verkoper staat er voor in dat de producten die worden aangeboden voldoen aan de overeenkomst en specificaties die worden genoemd in het aanbod.
  2. In het geval dat een verkeerd product is geleverd of dat er gebreken zijn dient koper deze binnen twee maanden na levering per email verkoper te melden. Als koper het product retourneert moet deze degelijk verpakt zijn en zich in nieuwstaat bevinden.
  3. Verkoper garandeert een goed product en zorgt bij eventuele gebreken voor vervanging.
  4. Deze garantie vervalt indien de termijn in lid 2 is ververlopen. De garantie geldt niet indien:
    • Koper zelf het geleverde product gerepareerd heeft of bewerkt of dit heeft laten doen door derden.
    • Het product door koper onzorgvuldig is behandeld of aan abnormale omstandigheden is bloot gesteld.
    • Het product een unicum is zoals bij een origineel kunstwerk; een originele ets of een product waar gebruikgemaakt is van een grafische techniek, al dan niet in oplage vervaardigd.

Artikel 8: Levering en uitvoering

  1. Het afhandeling van de bestelling, het verpakken en verzenden, doet verkoper met de grootst mogelijke zorgvuldigheid.
  2. Als plaats van levering geldt het adres dat koper aan verkoper heeft doorgegeven via het bestelformulier op de website.
  3. Indien het product wordt bezorgd brengt verkoper aan koper de bezorgkosten in rekening.
  4. De bestelling die door koper is geplaatst zal verkoper zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 30 dagen uitvoeren, tenzij koper akkoord is gegaan met een langere leveringstermijn, met in achtneming van lid 5 van dit artikel.
  5. Indien de bestelling niet of gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt koper uiterlijk 30 dagen na het plaatsen van de betstelling van verkoper bericht. Koper heeft in dat geval het recht om de overeenkomt zonder kosten te ontbinden. Koper heeft geen recht op een schadevergoeding.
  6. Alle door verkoper genoemde levertermijnen zijn indicatief. Koper kan geen rechten ontlenen aan genoemde termijnen. Overschrijding van een levertermijn geeft koper geen recht op een schadevergoeding.
  7. In het geval koper de overeenkomst wilt ontbinden conform lid 3 van dit artikel zal verkoper het bedrag zo spoedig mogelijk, doch binnen 14 dagen terugbetalen.
  8. Verkoper zal zich inspannen een vervangend product beschikbaar te stellen als het onmogelijk blijkt om het bestelde product te leveren. Voordat verkoper deze verstuurt neemt verkoper contact met koper op voor uw goedkeuring. De overeenkomst zal dan worden aangepast voor het vervangende product. Gaat koper niet akkoord dan heeft koper het recht de overeenkomst te ontbinden. In het geval dat koper gebruik maakt van het herroepingsrecht voor het vervangende product zijn de kosten voor het retourneren voor verkoper.
  9. Tot het moment dat het product bij het op koper aangegeven verzendadres wordt bezorgt rust het risico van vermissing en/of beschadiging bij verkoper, tenzij dit uitdrukkelijk anders is overeengekomen.
  10. Koper verplicht zich de zaken af te nemen op het moment dat verkoper het bezorgt of laat bezorgen, dan wel op het moment dat verkoper de zaken ter beschikking stelt.
  11. Indien koper weigert of nalatig is om de juiste informatie te verstrekken die noodzakelijk zijn voor de levering is verkoper gerechtigd koper de daaruit voortvloeiende kosten in rekening te brengen.
  12. Verkoper is gerechtigd een bestelling met meerdere producten in delen te leveren en eventueel daarvoor afzonderlijk te factureren.

Artikel 9: Betaling

  1. Voor zover niet anders is overeengekomen, dient koper de verschuldigde bedragen te voldoen op het moment van afronden van het bestelproces zoals bedoeld in artikel 3 lid 1.
  2. Koper verplicht zich onjuistheden in de verstrekte of vermelde betaalgegevens onverwijld aan verkoper te melden.
  3. In geval van wanbetaling is verkoper, behoudens wettelijke beperkingen, gerechtigd om redelijke kosten in rekening te brengen. Deze kosten zullen vooraf kenbaar gemaakt worden.

Artikel 10: Klachtenregeling

  1. Verkoper beschikt over een klachtenprocedure die duidelijk op de website staat omschreven en die verkoper als leidraad zal nemen bij een klacht.
  2. Als koper klachten heeft moeten deze binnen twee maanden bij verkoper volledig en duidelijk worden ingediend, nadat koper gebreken heeft geconstateerd.
  3. Verkoper beantwoordt klachten binnen een termijn van 14 dagen vanaf de datum van de ontvangst van de klacht. Als verkoper meer tijd nodig heeft voor de verwerking van een klacht, ontvangt koper binnen 14 dagen bericht hierover met een indicatie waarin koper wel een uitvoerig antwoord kan verwachten.
  4. In het geval partijen in onderling overleg niet tot een oplossing kunnen komen van een klacht ontstaat een geschil dat vatbaar is voor de geschillenregeling.
  5. Als koper klachten heeft dient koper deze allereerst bij verkoop kenbaar te maken. Koper kan daarnaast ook terecht bij het Europees ODR platform: https://ec.europa.eu/consumers/odr/.
  6. De webwinkel heeft momenteel geen keurmerk met geschillencommissie.
  7. Tenzij verkoper schriftelijk anders aangeeft schort een klacht de verplichtingen van de verkoper voortvloeiende uit de overeenkomt niet op.
  8. Indien verkoper een klacht gegrond bevindt, is verkoper gerechtigd, óf de geleverde producten kosteloos naar eigen keuze te vervangen of te repareren, óf om van levering af te zien en koper een creditnota te sturen voor een deel van de aankoopprijs.
  9. Klachten over een bepaald product van de overeenkomst heeft geen invloed op de overige producten in die overeenkomst.

Artikel 11: Geschillen

  1. Op de overeenkomsten waarop deze algemene voorwaarden betrekking hebben, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing, ook als koper niet in Nederland woont.
  2. Het Weens Koopverdrag is niet van toepassing

Artikel 11: Overmacht

  1. Kan verkoper door overmacht niet tijdig of behoorlijk aan de verplichtingen in overeenkomst voldoen dan is deze niet aansprakelijk voor de door koper gelede schade.
  2. Onder overmacht wordt door partijen verstaan de omstandigheid die buiten de invloedssfeer van de verkoper ligt en de verkoper belemmert om aan de verplichtingen die voortvloeien uit de overeenkomst te voldoen. Bijvoorbeeld storingen waarbij het technische functioneren van de website en communicatie met de verkoper niet naar behoren functioneert, transportproblemen, gewijzigde overheidsmaatregelen, pandemie, energiestoring, oorlog, oorlogsgevaar, terrorisme, sabotage, brand, overstroming en andere storingen binnen het bedrijf van verkoper of de infrastructuur van toeleveranciers waar verkoper afhankelijk is zoals het betaalplatform of externe hostingserver waar de website op draait.
  3. Tevens wordt onder overmacht door partijen verstaan de omstandigheid dat toeleveranciers waar de verkoper van afhankelijk is niet in staat zijn om hun producten en diensten aan de verkoper te leveren.
  4. Bij overmacht worden de verplichtingen van de verkoper opgeschort zolang hij hier niet aan kan voldoen. Partijen hebben het recht de overeenkomt schriftelijk geheel of gedeeltelijk te ontbinden als zich bovengenoemde situatie van overmacht meer dan 30 kalenderdagen voordoet.

Artikel 12: Eigendomsvoorbehoud en retentierecht

  1. De producten blijven eigendom van de verkoper zolang de koper nog niet volledig het aankoopbedrag heeft betaald. Tot die tijd kan de verkoper zich beroepen op dit eigendomsvoorbehoud en de producten terugnemen als deze al zijn geleverd.

Artikel 13: Intellectueel eigendom

  1. Verkoper behoudt alle intellectueel eigendomsrechten op alle producten, tenzij anders schriftelijk is overeengekomen.
  2. De koper mag afbeeldingen van producten en de producten of delen van de producten niet reproduceren, publiceren, ten toonstellen of op commerciële wijze doorverkopen zonder toestemming van de verkoper.

Artikel 14: Aanvullende of afwijkende bepalingen

  1. Aanvullende of afwijkende bepalingen van deze algemene voorwaarden stelt verkoper schriftelijk vast en maakt deze duidelijk beschikbaar op de website zodat koper deze kan downloaden.
CATEGORIEËN
FILTER